24 January 2017

På bio

Lite mer entusiasm hade jag kanske förväntat mig.


I lördags tog Mormor & Morfar med sig barnen på bio i Vällingby. Det var första gången barnen gick på bio. Teater har de ju varit på tidigare. Knattebion är för 2-4 åringar och de visade 3 korta filmer med Alfons Åberg som totalt varade i 40 min. Det var lagom tid för Matilda. Dessutom fick man äta Popcorn hela tiden! Jesper skulle säkert orka sitta stilla längre tid men det här gick bra. På Pressbyrån fick de köpa lördagsgodis och Jesper valde till både sig själv och Matilda som hellre tittade ut genom fönstret. Jesper berättade sedan för mig att de hade varit på bio och duken var så här stor – han sträckte ut händerna och visade hur stor Alfons var. Sedan har de inte pratat mer om bion, men man ser i varje fall att Matilda ansträngt sig för att se bra ut.



Hans & Paula took the children to their first ever cinema. It was 3 short episodes of a Swedish cartoon called Alfons Åberg. The film lasted in total 40 min and was for 2-4 year olds. Jesper showed me later how big the screen was. At least Matilda understood you have to be dressed up!
 
 
 

No comments:

Post a Comment