14 January 2017

Vällingby


Nu är vi tillbaka i vardagsrutinerna.


I fredags var vi tillbaka i nästan vanliga rutiner. Barnen hade gått en hel vecka på Förskolan. Det gick bra för dem och alla kompisar var också tillbaka. På fredagen möttes vi upp i Vällingby centrum som vi brukar göra. Där finns ett café med äkta (?) Italiensk glass. Jesper åt en strut med choklad och Matilda åt en bägare med Jordgubbsglass. Efter glassen går vi till lekhörnan och leker. Det brukar vara en favorit såhär i slutet på veckan. Sedan åker jag och barnen hem och Chris går till gymmet. Den nya rutinen som jag infört i år är att jag väcker Jesper de morgnar som jag åker hemifrån vanlig tid, vilket är att jag går hemifrån kl 7. Han sover nämligen annars så länge som han vill och på kvällarna somnar han senare och senare, vilket kan bli närmare 10 och det fungerar inte för mig. I slutet på veckan sov båda vid 21:20 och det är en förbättring.





This is our Friday routine. I meet the children at the nearest shopping mall to our home where the children enjoy an ice-cream and playtime. Then we go home and Chris goes to the gym.



No comments:

Post a Comment