8 April 2017

På Förskolan


I fredags hälsade jag på när barnen var på Förskolan.


Jesper och Matilda blev jätteglada när de fick höra att jag skulle komma och hälsa på hos dem på Förskolan. Mamma är här! Ropade Matilda och skuttade fram. Innan lunch var det samling och de lekte en lek där man skulle låtsas vara ett djur. Jesper var hund men Matilda ville inte vara med, förutom på slutet då hon viskade till mig att hon ville leka. Sedan skulle de berätta om sin favoritmat: Jespers var popcorn och Matildas var korv med bröd. Till lunch satt Jesper vid ett bord och han var snabbt färdig och skrapade tallriken. Matilda åt 3 potatisar och en morotsstav men ingen köttfärsbiff. Hon åt varken bättre eller sämre än något annat barn så jag vet inte om det var en tillfällighet att jag hjälpte henne skala potatisen men dom säger att hon inte äter. Sedan hade vi vila och Jesper låg lugnt och lyssnade på musik och när de läste bok. Matilda försökte sitta stilla men hon ville leka och gick runt. Jag tror att hon var självsäkrare när jag var med än vad hon vanligtvis brukar vara.  





I visited Jesper and Matilda at their Daycare on Friday the 7th. There were some concerns Matilda isn’t eating and she’s very quiet and unsecure even when they are divided in small groups. I think she became a little bit more confident when I was there compare to normally. At lunch she ate 3 potatoes which were just as good/bad as other children so I don't know if she ate better when I was there or not.



No comments:

Post a Comment