15 May 2017

Framsteg

Jag tänkte att det kommer ALDRIG gå att sluta med favoritkvällsmålet.


Den här månaden har Matilda tagit STORA utvecklingssteg. Vi har länge tänkt att hon ska sluta med välling men det är ju så gott tycker hon och mysigt för mig när hon sitter i knät. Jag trodde det skulle bli värsta kampen men istället kom hon på själv att det smakar äckligt och är för bäbisar. För säkerhets skull fick jag göra ett par kvällsflaskor men det smakade blä och var för bäbisar. Sedan har hon börjat sova hela nätter i sin säng. Det är ju inte så att det sker varje natt men oftare. I natt sov hon dessutom utan nattblöja. Hon har blivit en stor flicka! Och så var det ju det där med smink… Det är ju så kul… Saken på huvudet är en krona. Det måste alla flickor ha påpekade hon så hon hämtade en hatt åt mig när hon såg att jag hade klänning. Jag kände mig lite väl uppklädd för att gå till jobbet.



Matilda has made HUGE progress in her development, despite the picture above. No more välling in the evenings (warm milk). She’s also more likely to sleep all night in her own bed, which never used to happen before. And last night she didn’t even wear a night nappy! She was very proud and has become a very BIG girl... who loves make-up..



No comments:

Post a Comment