1 June 2017

Hemmadag


Hon åt ingen frukost idag fick jag höra på kvällen.


Sekunden senare fick jag Matildas lunch i knät. Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Natten gick ganska bra. Eftersom jag inte visste om det var magsjuka som smittade eller inte så valde jag och Jesper att stanna hemma idag. Vi var först inne men sedan gick vi ut och hjälptes åt att packa ihop ett partytält. Efter lunch bar det av till Åkermyntan. Det var Matildas val. Hon hade fått lite pengar som hon ville köpa leksaker för. Jesper ville hellre spara sina pengar för att köpa en större leksak som han trånar efter. Att Matilda blir dyr i drift har jag redan räknat ut och hon blir en slösa och Jesper en spara visade det sig. Alla mår i varje fall bra så det var nog bara något Matilda ätit. Barnen ser med spänning fram emot morgondagen...










I was told on Wednesday evening that Matilda hadn’t had any breakfast. The next second I had her big lunch in my lap. Jesper and I stayed at home, just in case the sickness would infect others but so far we’re all doing well. We've been busy all day doing different things such as packing a tent. 




No comments:

Post a Comment