3 August 2017

Hopp, hopp

Det finns vissa fördelar med att det är lite vatten i sjön.


En fördel är att vi kan utforska vad som finns runt stugan. Vi hoppar på stenarna och tar oss ut till stenar som tidigare låg under vattenytan. Det är otroligt vad mycket sten som finns i sjön. Jag frågar mig själv om det ser ut så här överallt. Vissa stensamlingar ser ut att vara gjorda av människan för att båtar kanske ska komma in eller möjliggöra bad, men vad vet jag? Vad jag vet är att Jesper väger 19,3 Kg och jag tror att han är ca 115 cm lång. Matilda väger 15,6 Kg och hon är 100 cm lång. På stenarna visar Jesper hur man fiskar. Han berättar för Matilda att hon ska hålla håven i vattnet så kommer fiskarna att simma in.





Matilda likes to jump on the rocks. These stones are usually under water but we’re able to explore now that there is little water. Jesper shows Matilda how to fish with the little net. You hold the stick in the water and the fish will swim into the net.
 
 
 

No comments:

Post a Comment