17 September 2017

Juntras grönt

Så skönt att kunna umgås med vänner på ett vanligt sätt.


I lördags var vi på Juntras grönt på Ekerö. Killarna hade sin aktivitet och tjejerna sin aktivitet. Jag och Matilda åkte till ett jättemysigt café med egen grönsaksodling. Matilda hjälpte mig att handla. Jag bad henne ta en sallad. När jag tittade ner i korgen såg jag istället en kryddburk. Jag lade tillbaka kryddan och frågade var salladen var? Här, sa hon och lyfte upp ett 1 cm² grönt blad som hon ryckt loss. Det var finurligt gjort. Till lunch blev det ris och medans jag åt upp roade hon sig med att fotografera allt och lite till. Sedan åkte vill till ett annat trädgårdscenter där det fanns en sköldpadda, fiskar och ett lekrum. På eftermiddagen möttes alla upp igen och Milla introducerade oss till Juustoleipä/Kaffeost. Det smakade bäst med hjortron än i kaffet.

 
 Too short to reach the rings.
 
 
 
 Matilda too the following 5 photos (and I edited a tiny bit)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


We visited some friends and they boys had their activity while the girls went to a café/vegetable gardening center. We bought some vegetables and had lunch at the café. Matilda liked to be with the girls and to take pictures with my camera. Afterwards Milla introduced us to Juustoleipä.    
 
 
                               

No comments:

Post a Comment