6 March 2018

Vardag

Visst ser det gott ut.

Här fick jag hjälp av Jesper. Han älskar gurka så han fick skära själv och han dekorerade tallriken som de gör på dagis. Pastan skulle vara i mitten och köttbullarna på toppen. Som dekoration använde han rostad lök, men ingen ketchup. Jesper åt upp allt, men vilken tid det tog. Han sprang och lekte emellanåt och kom sedan tillbaka och tog några bett, sedan mer lek och mat. Men det tog slut. Jag tror att de är noga med att barnen ska äta upp maten på dagis för han protesterar när jag lägger upp för mycket. Då brukar han säga: Får jag äta så mycket som jag orkar, vilket han får. Han är en sådan som äter långsamt och så har det nog alltid varit fast jag inte förstått det.

 
 
Jesper prepared his food. He cut the cucumber and decorated the plate with pasta, meatballs and roasted onion. He ate it all but it took a very long time. I’ve realised he’s a slow eater.


No comments:

Post a Comment