22 April 2018

Så stark


Jag tror att han skulle gilla att besöka ett klättercenter.


En kväll hade han lovat att leka med en kompis men sedan kom han på att han ville till Gulsippan. Jag sa att han fick leka med kompisen nu när han lovat det, vilket han accepterade. När jag sa att det var färdiglekt började han gråta för han ville så gärna till Gulsippan. Snabbt på med kläder, ringde pappa för att höra när han skulle komma hem. Om 2 min sa han så Matilda fick vara hemma själv, men det hade varit långa 2 minuter, för hon var ledsen! Jesper ville visa mig när han klättrade. Han nästan flyger fram. Kompisen rörde sig fram med darrande steg. En gång såg jag att Jesper ramlade. Det var när han skulle svinga sig och gå armgång. Jag trodde att han slagit sig men värst var sand i skorna. Han är oerhört stark när han klättrar och drar sig uppför klätterställningen.

 First climb under

 Then push yourself up

Jesper is so strong when he’s at the playground. He quickly climbs up and down and he’s so much faster than some of his friends his age.



No comments:

Post a Comment