20 May 2018

En planetskötare

Jag önskar fler människor skulle se sig som planetskötare


En kväll när jag läste bok med Jesper berättade han att han var en planetskötare. Jag blev lite ställd eftersom jag aldrig hört det ordet förut. Jag frågade vad en planetskötare var för någon. Det är en person som plockar upp skräp. Självklart ska vi alla vara planetskötare. Det är ett jättebra ord. Tyvärr får Jespers generation städa upp efter tidigare generationer som inte förstått sitt ansvar här på planeten jorden. Förhoppningsvis är det inte för sent utan planeten kan räddas. När vi gick hem från avslutningen på Förskolan fick han ett diplom där det stod att han är Värdefull och Unik. På Rosen stod det Lycka till Jesper! Personalen är fina.





Jesper taught me a new word - a planet keeper. That is a person who doesn’t throw garbage in nature. I wish there were more planet keepers on Earth. 



No comments:

Post a Comment