20 August 2018

Ny vardag

Det här med förskoleklass är nog bra för föräldrarna också…

Ja det är en ny vardag, inte bara ny stad. Igår var vi på fotbollsträning för barn födda 2012/13 i Dingtuna. Jesper tyckte att det var roligt och han blev så glad varje gång han gjorde mål. De fick öva på att passa, skjuta och spelade en match. Matilda ville inte spela fotboll. Hon lekte med grannpojken som också var där. Jag kände igen några andra grannar eller barn från förskolan så vi ska nog komma in i gemenskapen. De morgnar som jag är i Västerås skjutsar jag Jesper till skolan samtidigt som jag åker till jobbet. Det blir en runda på ca 10 min men bra mycket snabbare än om vi bott kvar i Sthlm. Eftersom han ska gå på fritids kan jag hämta honom några eftermiddagar också, om han vill stanna längre och vara med kompisarna.
 


 Autumn in our "forest" in the garden

Yesterday Jesper practiced football with some kids in the nearby village. Matilda was uninterested and played with a neighbour who was also there. I will give Jesper a lift in the mornings an route to my work, which takes 10 min. He liked his school.
 
 
 

No comments:

Post a Comment