15 November 2018

Västmanlands Museum

Det här hade jag verkligen inte väntat mig.

Så länge som man är nyinflyttad är man nyfiken på sin omgivning. I söndags åkte vi till Västmanlands museum. Jag hade sett en artikel om att de hade utställning om förr och nu. Jag hade absolut inte förväntat mig att det skulle vara så barnanpassat. Halva bottenplan var vigd åt barnen och utställningen var från bronsåldern till modern tid. Barnen fick titta, klämma, känna, lyssna, lukta och leka. De sprang från ena sidan till andra och det fanns inte mycket tid för att läsa eller gå igenom de olika århundraden. Efter en timme var barnen färdiga med utställningen och då är det ju bra att inträdet var gratis. Jesper ville gärna gå på museum men han var lite besviken att det inte fanns några dinosaurier men det gick bra ändå.  
 










Jesper, Matilda and I visited the local museum in Västerås. They had a very child friendly exhibition from stone age to modern time. I was surprised how good it was and the entrance was free!
 
 
 

No comments:

Post a Comment