7 November 2018

Vildsvin

Det här trodde jag aldrig vi skulle se. 

Jesper är väldigt fascinerad av vildsvin. Han frågar tusen olika varför frågor om vildsvin. Varför har vildsvin betar? Vad händer om ett vildsvin stångar en människa? Varför kan de springa fort? Hur vet du det mamma? Jag kan bara gissa hur det lät i bilen när han och Chris fick stanna då det sprang ut 4 vildsvin på vår lilla väg in mot Västerås. Usch nu kör jag ännu långsammare än vad jag redan gör på kvällen. Idag hade förresten Jesper haft besök av en jägare på skollunchen. Jägaren visade upp olika horn och till lunch serverades hjortfärslimpa med sås, potatis och rårörda lingon. Barnen på landet får lära sig varifrån den klimatsmarta maten kommer.


Jesper is really fascinated by wild boar. I guess he was really excited when he and Chris saw 4 wild boar run across the road when they were driving home one evening. 



1 comment:

  1. Vildsvin måste varit häftigt att se och dessutom hinna ta foto av dem. Vi har vildsvin i skogen på andra sidan åkern men jag har ändå inte sett några under de 9 år vi har bott här i Tomta. Ni har bott i Bärby i 3 månader och ni har redan sett älg och vildsvin. Jag blir lite avundsjuk.

    Hälsningar från morfar

    ReplyDelete