27 June 2019

Midsommarafton

Ja det var väl inte så konstigt.

Förra fredagen var det Midsommarafton. En dag som vi för första gången firade i Västerås, och här firade man Midsommar på precis samma sätt som i andra städer. Vi började med lunch hemma tillsammans med vänner från Stockholm. Sedan valde vi att åka till det lokala firandet i Dingtuna. Jag tänkte att barnen kommer säkert att träffa några kompisar, och det gjorde de. Sedan gick vi till en lekplats vilket var uppskattat. När vi kom hem åt vi jordgubbstårta och det gillade alla barn så mycket att vi fick ransonera bitarna, annars hade det inte funnits någon tårta kvar till oss. Jag bakade den här tårtan. På kvällen grillade vi och när barnen somnat satt vi i uterummet. En rolig incident var att Matilda, som alltid sover bredvid mig, plötsligt insisterade på att hon skulle sova i sin säng bara för att jag hade lovat att en annan flicka skulle sova i den. Varpå den andra flickan inte ville sova i Matildas säng. När jag berättade det här på morgonen för Matilda såg jag hur hon riktigt tänkte: Varför ville hon inte sova i min säng? Det är väl inget fel med min säng! 
We celebrated Midsummer for the first time in Västerås, and it was just the same as at other places. Friends from Stockholm stayed overnight.
 
 
 

No comments:

Post a Comment