12 July 2019

Hallå

Vad gör vi egentligen när det är så tomt här?

Hela tiden är det något som ska fixas. Det ska bäras, planteras, vattnas och klippas. Däremellan ska barn matas osv… Gräset växer hur bra som helst. I rabatterna blommar Alunrot, Syrenhortensia Bobo, Rosen Fairy och Vidjehortensia Annabelle. Det gläder mig att perennerna verkar trivas. I pallkragarna växer det också ordentligt. Vi har jättemycket och STORA squash men även rödbeta, morot, lök eller om det är purjolök. Majsen ser ståtlig ut och lila vallmo blommar jättefint, likaså små rosa zinnior. Majrovan föll mig inte helt i smaken och larverna åt bladen. Kålrabbin är jättestor men jag kan inte se någon rova, eller vad man säger och det flyger kålfjärilar så jag har dragit upp en del redan så att de andra växterna får mer plats. Grönsakerna vattnar jag med regnvatten. Det byggs en hel del också. 













There is so much going on at home and the evenings are spent outdoors watering plants. I’m happy the flowers are growing: Heuchera, Hydrangea Bobo, Fairy Rose, Hydrangea Annabelle. In the vegetable garden we have a lot of big zucchini, beetroot and carrots. The sweetcorn looks interesting and the poppet is beautiful. We collect rainwater which we use for the vegetables. Chris is building a lot too. 



No comments:

Post a Comment