5 August 2019

Skagen

Nästa steg var att ta båten över till Skagen i Danmark. 

Där bodde vi på ett ganska klassiskt danskt sommarställe, tror jag iaf. Vi hade en lägenhet med självhushåll och pool på området. Matilda undrade varför de andra barnen pratade så konstigt? Hotellet var fullt av familjer från Norge och Danmark. En dag lät vi bilen stå och cyklade till Skagen och vidare till den tilsandede kirken. Skagen var en fin by men jag hade förväntat mig nåt helt annat, vad vet jag inte. Det var fin natur ut till kyrkan och rolig cykelväg. Ena kvällen åt vi mat på hotellet och andra dagen åkte vi in till Skagen. Matilda badade i poolen så fort tillfälle gavs och hon lyckades även få med sig Jesper även om han mest satt i den varma bubbelpoolen (själv satt jag med en kopp kaffe under tak:-)

 Hand made candy in Skagen









The next step was to take the boat to Skagen in Denmark where we stayed at a holiday resort. One day we cycled into Skagen and to the church that was buried in sand. 




No comments:

Post a Comment