19 August 2019

Skolstart

Å så var båda barnen i skolan.

Idag vaknade Matilda av sig själv kl 6:40. Yrvaket sa hon till mig att hon måste ta på kläder och bli klar för skolan. Hon hade redan på kvällen tagit fram kläder (för jag vet hur hon annars kan hålla på). Hon kröp upp till Jesper och sa: vakna det är skolaaaa! Precis som Jesper ska Matilda gå i B-klassen. En lärarinna är samma som Jesper hade och hon har samma klassrum. Så fort vi kom till skolgården träffade Matilda en kompis och de lekte kull. Jag gick hem direkt efter att hon gått in i klassrummet. Jespers klassrum är i en annan byggnad så Chris fick följa med honom. Han fick ett litet skåp med lås, tror jag, där han kan låsa in sin ipad som han snart kommer att få. Någon annan gång lägger jag upp en bild med hans schema. 



Matilda and Jesper started school today. Well Jesper started year 1 and Matilda the preparation year. 



No comments:

Post a Comment