20 January 2012

Fredagsmys


Som för så många andra är det lätt att fastna i tacoträsket på fredagarna och att laga till en efterrätt är knappas att tänka på.

Därför var det mycket uppskattat när några grannflickor kom förbi och sålde cupcakes, 10 kr st. Så fort några barn kommer och säljer något så köper jag det; vi har köpt tulpaner, hyacinter, jultidningar, muffins mm, jag behöver inte ens vara hemma utan Chris vet vad som gäller. Dessa tjejer förtjänade några extra kronor eftersom de antagligen fick torra, gamla kakor av mig på Halloween för några år sedan. Med den torftiga gåvan borde de slängt ut toarullen i trädgården som de bar på. Året efter laddade jag upp med godis men då kom det inga, istället kom ett gäng på Alla Helgons dag och då var godiset uppätet men som tur var hittade jag lite Polka godisar. Nästa år ska jag ladda upp med godis både på Halloween och Alla Helgona.

Chocolate cupcakes made by some neighbouring children 

Some neighboring children were selling cupcakes the other week, and it was perfect timing since they knocked on the door a Friday evening. We didn’t even have to think about making a pudding. It tasted good and the presentation, well it was as good as you could expect considering their age. Every now and then some kids are trying to sell us something and I always try to buy what they offer. It's the last thing you could do.



No comments:

Post a Comment