5 March 2012

Slutarbetat

Den stora nedräkningen har börjat till dagen D och frågan är: Hur lång blir väntan?

Förra veckan avslutades med en Afterwork med Järngänget. Först var planen att gå till Köttbaren och därefter bowla. Det var fler än jag som undrade – Hur tänkte han? Vi kom överens om att ifall jag skulle med till Köttbaren fick det vara iklädd en T-shirt med texten ”Kött är mord”.  Istället blev det ett långt besök på Vapiano. På fredagen bjöd jag alla kollegor på Babyshower och glasskalas. Det blir spännande att se vad som händer under 1 år. För säkerhets skull har jag med både dator och mobiltelefon så att jag kan hålla mig uppdaterad.
Hur började då första dagen på ”semestern”? Ja, polisen knackade på dörren och berättade att en granne haft inbrott precis innan 8 på morgonen. Det är tyvärr en del inbrott i vårt bostadsområde vilket är anledningen till att jag inte vill gå ut med information om var och hur vi bor, eller våra fullständiga namn. Nedan är några foton från söndagspromenaden som utgick från Lövstabadet. Vädret var vacker men diset gjorde det omöjligt att se över Mälaren.




Pictures from our Sunday walk. We had around 0 degrees, sun and blue sky but the cloudiness made it impossible to see over Mälaren. It looked as we were at a high mountain by the Arctic!

Work has finished and it will be interesting to see what happens during my time off, though I’ve got my laptop and mobile to keep me updated. Last week ended with an After Work. The initial plan was to go to a restaurant called “The Meat Bar” and then Bowling. I wasn’t the only one wondering “What did he think”. We agreed the only way for me to come along would be by wearing a T-shirt saying “Meat is murder”. Instead we went to and Italian restaurant and on Friday I invited the entire office for a baby shower.  
How did the first day off start? The Police knocked on the door wondering if we’d noticed anything since a neighbor been burgled at 8 o’clock in the morning. Even though we live in a pretty good area this does unfortunately happen every now and then, which is a reason for why I don’t want to say exactly where or how we live or our full names. 




No comments:

Post a Comment