23 May 2012

Fortsättning på tisdagen

Inte nog med Finladsbesök utan tisdagen bjöd även på det första mötet med mammagruppen.

Det var 8 förväntansfulla mammor som träffades på BVC för att diskutera olika frågor och vi kommer att träffas 6 gånger t.o.m. september. Första träffen handlade om sömn men först fick vi presentera oss och våra barn, som var mellan 2 och 5 månader gamla och det var 6 pojkar och 2 flickor. Just frågan om sömn var något som jag var mycket intresserad av att höra mer om. De andra mammorna berättade att deras barn var så snälla. De sov 5 timmar i sträck och hade eget rum etc. Jag som trodde att Jesper var som bäbisar är som mest men icke. Själv vet jag knappast om jag har sovit eller varit vaken om nätterna när jag sitter och ammar, tiden liksom flyter samman. Vad sköterskan sedan rekommenderade om barnets sömn hörde jag inte eftersom Jesper gallskrek och var vansinnigt arg, hungrig och övertrött så jag fick inte så mycket ut av det.  

***

On Tuesday, was also the first meeting with the parental group which is offered to first time mothers. We were 8 mothers that turned up to the meeting and all of us are living in the same area, so that we can meet up and go for walks, have lunch together or go to IKEA which is another popular activity amongst mummies. At this particular meeting we were discussing sleeping patterns, which I was very curious to hear more of. It seemed like all other babies were sleeping throughout the night or even slept in their own room. I can hardly say how much (or little) I sleep since I don’t know if I’ve been awake while feeding or asleep.

As a tired mother I deserve to spoil myself every now and again. This time with an Estelle cake, which I would give 4 stars out of 5.



No comments:

Post a Comment