25 May 2012

Ännu mera tisdag

Inte nog med Finladsbesök och mammagrupp utan i tisdags var det också ett stort dop.


Ja, det var Jespers flickvän Prinsessan Estelle som döptes. Nu vet ju inte Jesper att han har någon flickvän och Estelle vet för den delen inte heller att hon har en pojkvän. Nu råkade vi redan ha planer för tisdagen så vi kunde tyvärr inte gå på dopet och med en sådan omodern mamma som jag var det nog bara tur. På fotografierna har jag sett att man visst ska ha puderrosa klänning på barndop. Jag som har köpt en vit/marinblå klänning till Jespers dop. Ja, det är nog tur för mig att han aldrig kommer att bli någon riktig Prins, även om jag bra gärna skulle vilja veta vad som händer på slottet. Vårt dop kommer att ske i sommar där Chris kommer från och förutom mina föräldrar så är det endast engelska gäster som är inbjudna. Vi kommer att ha lite olika dopfika i Stockholm, sommarstugan och kanske i Finland också.

***

We really had a busy Tuesday, since it was also the christening of Jesper’s girlfriend. Not that Jesper knows he has a girlfriend, or that Princess Estelle knows that she has a boyfriend either. Unfortunately we were already busy so we couldn’t attend her christening and with such an unfashionable mother, it was probably the best. From the photos I’ve seen, the dress should apparently be pink, and not white/navy blue like the dress I’ve bought for Jesper’s christening. It's probably good he’ll never become a real Prince, even though I’d love to know what’s going on among the Royals. Our christening will be held near Chris’ home, and except for my parents, we’ve only invited English guests. We’ll have a couple of different christening celebrations in Sweden and Finland.

This is what our invites looks like for the Christening 

No comments:

Post a Comment