20 August 2013

Första dagen själv

Jag höll noga koll på klockan och telefonen och tänkte hela tiden på vad Jesper gjorde.


Att känna till dagisets rutiner kändes bra där jag satt på jobbet. Mest tänkte jag på hur roligt det var att se på när barnen fick glass i fredags. Alla stod de runt fröken som delade ut Piggelin och längst bak i cirkeln stod Jesper och hoppade. Han väntade på sin tur men hela tiden var det någon annan som fick glass före honom och jag tänkte stackars barn om han blir utan, men han fick sin glass och var så nöjd. Hur gick då första dagen? Så vitt jag vet gick det bra. Han var ordentligt trött så det var nog mer ansträngande än när jag var med.

 At daycare's playground. Full of toys and areas to run around at.



 Baba! Dada! Jesper has a lot to say when he plays but he's the only one that understands.

Today was Jesper’s first day alone at daycare and as far as I know, he managed well. At work I was thinking of their daily routines but mostly I was thinking of last Friday when the teacher handed out ice-lollies. Jesper was standing at the back of the circle, jumping of excitement, but he didn’t get an ice-cream until the end because there was always someone else that got an ice-cream before him.


No comments:

Post a Comment