27 November 2013

Julstök del 1

Nu förstår jag varifrån begreppet Jul stök kommer ifrån, för det blev minst sagt stökigt.


Jag hade inte förväntat mig annat än att jag skulle få städa köket efter Jespers första pepparkaksbak. Lite roligt måsta man få ha, men ett förkläde kunde jag ju satt på oss. När vi var hos Mormor visade Jesper att han minsann kan hantera en kavel men nu tog han det lugnare och han kavlade inte alls lika ilsket och frenetisk som då. Det allra bästa var nog att sopa ner mjölet på golvet. Degen ville han inte äta utan den hamnade också på golvet. Att använda formar gick bra. Antingen kan man fylla degen i formen eller trycka ut figurer men han förstod inte varför vi stoppade honom när han hade gjort ETT pepparkakshjärta. Jesper ville fortsätta att stämpla med formen utan att plocka ut kakan så att degen bara föll isär. Det slutade med att jag bakade det mesta och gott smakade det också.





The countdown to Christmas has started and making ginger biscuits is a fun tradition. Jesper managed pretty well considering it was his first time. However I think he enjoyed playing with flour more than he actually liked making the biscuits.


No comments:

Post a Comment