26 November 2013

Vad mysigt

Det här är våra barns mysstunder.


Knepet för att få tyst på Matilda är a) nappen och b) bärselen. Först skriker hon som en stucken gris, sedan börjar hon titta på mig och slutligen somnar hon. Det tar kanske 20-30 min men försöker jag lägga ner henne i vaggan vaknar hon snart igen. På kvällen sover hon som tur var i vaggan men halvvägs in på natten vill hon sova bredvid mig. Egentligen ska jag väl inte klaga. Närhet är bra och jag hoppas att det senare kommer att göra henne trygg. Men det skulle vara skönt att få en paus någon gång.

My secret weapons to send Matilda to sleep are a) the pacifier and b) the baby carrier. The only problem is – I can’t put her down without waking her up!

While we prepared Jesper’s bottle he made himself comfortable in the sofa. He cuddled up with his favourite teddies, Ellie and baby Ellie.
 
 
 

No comments:

Post a Comment