26 January 2014

Hur gick det?

Stackars Matilda, förstod ingenting, först sitta i stol och sedan får man nåt konstigt i munnen.


Jag skulle kanske vant både henne och Jesper vid stolen innan jag började introducera mat. Vet inte vem som var mest uppspelt. Jesper skulle mata Matilda med sin mat och när jag sa NEJ blev han sur och lämnade bordet. Han skrek och hon satte i halsen och blev skärrad. Hon smakade ändå på gröten men då hon tidigare bara sugit i sig mjölk vet hon inte HUR man äter. Varje gång jag stoppade skeden i munnen tog hon maten och tungan puttade ut det mesta men lite måste hon fått i sig. Övning ger färdighet! Sedan hade jag och Chris bestämt att jag skulle ta med henne i bilen och hämta Indiskt i Tensta, men hon blev så trött att hon försökte lägga sig tillrätta i Chris famn. Det var dock fel famn så hon började skrika och jag var upptagen med Jesper så Chris fattade ett klokt beslut och lade henne i vaggan. 2 minuter efter att han gått ut sov hon! Det blev en lugn lördagskväll ungefär som tiden utan barn.





Matilda was a little bit surprised to sit at the table and Jesper over excited. He wanted to feed her with his food and got upset when I said NO. As Matilda’s never eaten food she didn’t know HOW, hence her tongue pushed the food out of her mouth instead of down. We’ll continue practicing. Afterwards Chris managed to put her to bed all by himself. She was tired and screamed but I was busy with Jesper so he put her in her cot and 2 minutes later she was. 



No comments:

Post a Comment