18 November 2014

Hälsa på

Just nu har jag lite kvalitetstid med Jesper.


Alltid när jag hämtar Jesper på förskolan får jag höra hur duktig han är, därför har jag länge velat hälsa på. Jag vill se vilka han leker med, vad de gör och om han verkligen äter så bra. I måndags efter att uteleken var klar var jag med fram till efter lunch. Jesper visade mig sina teckningar. Barnen lekte lite var för sig med lego, klossar och bilar. Därefter var det samling och de satt snällt på sina platser och lekte lekar, övade på att räkna, prata, veckodagar, vänta på sin tur och därefter var det lunch. Jesper ville ha MYCKET potatis och MYCKET kebab. Dessutom åt han oliver, rödkål, tzatziki och drack 2 glas mjölk. Han var verkligen mycket lugnare än hemma och jag fick många idéer på vad vi kan göra.

I visited Jesper at his Daycare, so I could see if he really is that calm and well behaved as they say. The answer is… yes! Jesper showed me his drawings and the children practiced to count, wait, say the weekdays, and say different animal sounds. At lunch Jesper wanted to eat A LOT of potatoes, A LOT of kebab, as well as olives, red cabbage and tzatziki, which he wouldn’t touch at home. 



No comments:

Post a Comment