18 May 2015

Jobbet

Det där jobbet måste vara en riktigt rolig plats.


Det måste barnen tänka eftersom jag spenderar så mycket tid där. Går hemifrån kl 7 och kommer hem drygt 11 timmar senare. Jesper vill leka olika lekar och här leker vi: Gå till jobbet. Barnen tog på sig mina skor, jackor och Jesper fyllde en handväska med telefon och borrmaskin! Sedan ställde jag mig i fönstret och vinkade hejdå medans de gick till jobbet. Jag fick sedan hämta dem och följa dem ”hem” från jobbet. Vi tog av oss kläderna och hälsade på Pappa som lagade middag. Visst är det kul att Matilda förstår Jespers lek då hon ger mig en puss.

This evening I helped the kids to play: go to work. They put my shoes on, jackets and I gave Jesper a handbag with a telephone and a drill. I waved goodbye while they walked through the gate. I had to follow them home from work, since Pappa was preparing dinner. I love that Matilda can already play Jesper’s games since she’s giving me a kiss!



No comments:

Post a Comment