9 August 2015

Habo

Det blev ett kärt återseende att komma till mina hemtrakter.


På vägen ner till stugan valde vi att stanna i mina hemtrakter Habo. Jag besökte en kompis från högstadiet. Jesper lekte mycket bra med hennes 4-åriga flicka. Matilda tittade förtjust på bebisen. På eftermiddagen träffade vi vänner från när jag jobbade på ROL. Då fick Jesper leka med 2 andra jämnåriga pojkar men han valde att leka affär med Matilda. Jag hörde bara pip, pip, pip från rummet och hon handlade och han tog betalt, 3 kronor. Det visade sig att det inte bara var vi som tar fram pulkan på sommaren utan här åkte alla nerför grässlänten på pulka. Dagen efter fotograferades barnen av min gamla granne från Fiskebäck. Det var något som jag hade sett fram emot länge och bilderna blev bra, fast jag har bara sett dem på hennes kamera.



 Despite all other children, He wanted to play with Matilda. It cost 3 SEK.



We made several stops on our way down to the cottage. One stop was in my old home town Habo to see a couple of different friends, both old and young.


No comments:

Post a Comment