11 August 2015

Sommarminne

Det här blir ett minne att hålla fast vid när det bråkas.


I fredags fick Jesper följa med mig på lite ärenden. Vi var hos Polisen och hämtade ut mitt nya pass. Jesper var besviken över att vi inte fick åka Polisbil. Sedan åkte vi till stan och han följde med mig till tandläkaren. Jesper vägrade kliva ut vagnen och tandläkaren föreslog att vi rullade med honom. Han satt snällt stilla i 30 min. Ibland hörde jag en pust men det var visst spännande. Eftersom han varit duktig gick vi till Vasaparken. Han fick klättra, gunga och leka. Jesper hörde ordet glass och då var det kört. På vägen hem från jobbet brukar jag ofta gå förbi ett ställe med egen glasstillverkning. Nu tog jag chansen. Å vad många smaker att välja på. Jesper skulle ha brun och rosa glass. Själv tog jag flädersorbet och Zuppa Inglese. På kvällen såg jag att min favoritbloggerska också varit på Glasshuset

Just the two of us! Jesper came with me to pick up my new passport but he was disappointed we didn't go into he Police car. He also came along to watch me visit the dentist. We then went to a playground and finally he had a BIG ice cream with pink and brown colours. 



No comments:

Post a Comment