25 January 2012

How are you?

Is probably the most frequently asked question.

I usually look at the person thinking “strange how interested they suddenly are in my health”. I usually answer; I’m really well thanks, and then realizes they probably expects a more detailed report. I never realized people would expect you to have all sorts of problems and cravings, to feel exactly the same as before are unusual. By now I can of course come up with a couple of health issues, but I don’t’ like to listen to people complaining therefore I won’t do it either.  

Hur mår du är nog den fråga jag får allra oftast. Jag brukar titta lite fundersamt på dem och tänka ”värst vad intresserad han/hon helt plötsligt är”. Jag brukar svara att jag mår bra och sedan kommer jag på att de kanske förväntar sig en lite mer utförlig lägesrapport. Det verkar som att folk förväntar sig att man ska ha diverse krämpor och cravings. Inte må precis som innan. Vid det här laget kan jag naturligtvis komma på ett och annat att klaga på, men vem orkar lyssna på en knällspik? Ni kan nog lugnt ta för givet att jag mår bra och skulle något vara katastrofalt dåligt så säger jag till.


1 comment:

  1. Visste faktiskt inte att du följde min. Du får ju ta och slänga in någon kommentar någon gång :)
    Lite om hundhoppning kan vi ju sen gamla tider ;)

    Tror att många som kanske inte varit gravida alt haft en jobbig graviditet undrar hur du mår. Eller så är det en enkelt artighetsfråga för att visa medkänsla... det där får man nog ta som man vill :)

    Skulle vara roligt att se lite kort ifrån huset. Tänkte eftersom du är så pysslig :)

    ReplyDelete