28 May 2012

Mors dag

Då har vi fått ännu en kommersiell högtid att minnas, som för en gångs skull är rolig.


 
Att fira mors, och fars dag för den delen också, är viktigt. När jag bodde i England skickade jag ett kort till min mamma. Hon tackade för kortet och upplyste mig om att det inte var mors dag förrän om två månader. Först då gick det upp för mig att mors dag inte firas på samma dag runt om i världen såsom Alla Hjärtans Dag. På min första Mors Dag firades jag ordentligt med choklad, pannkakor och vackra kort. Chris smyckade Jespers kort med ett klockrent fotavtryck som jag vet är så svårt att få till, så det uppskattar jag allra mest. Dessutom hade han köpt precis samma kort som jag skickade till min mamma. Pannkakorna som han bjöd på var de godast jag ätit, vilket var resultatet av ett lyckat misslyckande. Han glömde nämligen att ha i ägg i smeten.

***
 A visit by Auntie Katie
Chris’ sister arrived on late Friday evening and left two days later. It was her first visit to our house and the first time she saw Jesper. I know she’s been very keen on meeting Jesper so I was very happy to see her. We had two lovely days with great weather. We went for long walks along the water, had BBQs and chilled out in the garden. It was great for us to have an extra pair of hands and she helped out much more than expected. I mean she came to see Jesper, not to help us clean! I think from now on we will be seeing Katie a lot more, and she has already decided when she will be babysitting next time.

Jesper loved Auntie Katie too!


No comments:

Post a Comment