31 May 2012

Blixtar och dunder

Jesper väger nu 5 815 gram och han är 59 cm lång.


Idag fick vi bevis på att Jesper växer och mår bra, trots att en hel del mat kommer upp. 2-månadskontrollen som vi hade först nu gick jättebra. Han var social, stark och friskt och viktkurvan är precis såsom den ska vara. Utanför blixtrade, åskade och ösregnade det så innan vi gick hem gick vi på konditori. Jag åt en alldeles för mäktig Budapestbakelse. Nästa gång måste jag välja en mindre godsak. När vi kom hem hade det haglat så mycket att vi hade snö i rabatten. För övrigt måste jag berätta att igår var jag på en informationsträff som handlade om: barn och tänder. Jag trodde först att de hade skickat kallelsen till fel Jesper. Vi fick höra att så fort barnen får tänder ska de borstas två gånger om dagen med tandkräm och allt. Man ska inte heller låta barnen småäta och majskrokar, russin, saft etc är bannlyst, istället ska de dricka vatten och äta frukt skurna i stavar. Ja, Ja...

***

Jesper’s weight is now 5,815 gram (12.82 lb) and he is 59 cm long. That means he’s grown 10 cm since he was born and doubled his weight! Everything at the 2-month follow up went well. The doctor said he’s a very sociable and strong boy and his weight is according to schedule. During the doctor’s appointment we had thunder, lightning and extremely heavy rain. When we got home we’d even had hails so the garden was covered in snow.

Picture from Saturday when we were sitting in the garden so that Jesper could look at the grass, green leaves and feel the breeze of the warm vind.





No comments:

Post a Comment