12 June 2014

Allt på en gång

Matilda har gjort stora framsteg som jag inte hunnit dokumentera.
 '

Numera kan hon: sätta sig upp, krypa, ställa sig upp, sätta sig ner, gå uppför trappan, öppna och stänga lådor och ligga på mage och sträcka sig efter något som jag gömt under soffan. Fjärrkontrollen, mobilen och allt som Jesper har är mest intressant. När hon väl bestämt sig för vad hon ska ha jag då gör hon allt hon kan för att få just den saken. Om jag tar ifrån henne något blir hon ledsen. Hon är alltid hungrig så allt ska smakas på. Idag haffade jag henne med att glömma bort att hålla i sig så för en millisekund stod hon själv. Bör jag tillägga att jag inte riktigt hänger med utan hon är just nu steget före. 

Matilda has learnt so much this month. She can; crawl, stand up, sit down, go up the stairs, open and close drawers and she can also lie on her tummy and reach items that I have tried to hide under the sofa. 



No comments:

Post a Comment