27 June 2016

Jordgubbe

Fast på Matildas språk heter det Jobubbe.


Själv kallade jag det bubba men jag vet inte hur gammal jag var utan det får mina föräldrar kommentera. Matilda trycker lätt i sig en halv förpackning jordgubbar. Först slickar hon och sedan trycker hon in jordgubben en efter en och det rinner jordgubbssaft ur munnen och ner på hakan, halsen och ner på magen. Det här med att äta fint har hon fortfarande inte lärt sig utan hon ser ut som en katastrof.

Here’s a close up of Matilda eating her favourite strawberry. She’s a disaster at eating nicely.


1 comment:

  1. Hej Cecilia!

    Förmodligen var detta i Mäntyharju, julen 1981 dvs innan du hade fyllt 2 år. Då har jag en videofilm när du äter upptinade jordgubbar tillsammans med din kusin Ilkka. Jag vill minnas att du önskade påfyllning och ropade till Ilkka: "Bubba kom".

    Det var samma jul som du terroriserade din tålmodige kusin genom att öppna alla hans julklappar. Varje gång som Ilkka skulle öppna en julklapp, så slet du den ur händerna på honom och ropade "Öppa, Öppa..."

    Så Matilda är ju ganska lik dig, eller hur?

    Pappa Hans

    ReplyDelete